lunes, 1 de marzo de 2021

MODULOA. Izaro

 Hausnarketa aniztasunaren inguruan, Tximeleta belarriak ipuinean oinarrituta.

Guk aukeratutako ipuina Tximeleta belarriak da (Luisa Aguilar). Esan dezakegu aniztasunaren inguruan genuen ideia aldarazi digula, begiak ireki dizkigulako aniztasuna hitzaren esanahiaren inguruan, oso zabala baita eta alderdi asko hartzen baititu bere barne. Izan ere, ohartu gara aniztasunaz hitz egitean, orokorrean, arraza, kultura, jatorria, erlijioa, familia egitura, gaitasunak edo itxura fisikoa hartzen ditugula kontuan, eta ipuin honetan, itxuraz gain, maila sozioekonomikoari ere erreferentzia egiten zaio. Ez genuen inoiz aniztasuna maila sozioekonomikoaren inguruko zerbait bezla ulertu. 

Egoera oso zehatzak azaltzen dira ipuinean, eta horrek geure burua eta / edo besteak identifikatzea ahalbidetzen du. Era berean, aniztasuna ikusegi positibo batetik lantzen du, bestek, diren bezalakoak izanda, onartu egin behar direla defendatzen baitu. Aipatu bezala, oso egoera zehatzak azaltzen dira, egunerokotasunean ikus daitezkenak, horregatik oso aproposa deritzogu haurrekin lantzeko, ikasgelan aniztasuna eta errespetuaren inguruko lanketa oso eraginkorra egitea ahalbidetzen baitu. 

Ipuina oinarritzat hartuz, haurrekin hainbat jarduera egin daitezke. Horietako bat denon artean Maddiren (neska protagonista) alderdi positiboak esatea izan daiteke, alderdi negatiboetan zentratu ordez, alderdi onak ere dituela azpimarratzeko. Bestalde, haur bakoitzak bere autokontzeptua azaltzea ere interesgarria dela uste dugu. Bi jarduera proposamen ditugu, adina eta gaitasunen arabera bata ala bestea egiteko. Lehena maskarak dira. Buru tamaina ezberdinak izango ditugu gelan, bai eta tamaina eta mota ezberdinetako ezaugarriak; haur bakoitzak koloreztatuz eta itsatsiz bere maskara sortuko du. Bigarrena, haur bakoitzak bere burua marraztea da. Bi kasuetan, interesgarria deritzogu marrazki ala maskara guztiak bata bestearen jarraian jarri (mural moduko bat eginez) eta haien artean alderatzeari, haurrek ikus dezaten denok ezberdinak garela gure berdintasunean.





Privacidad y control


Tras ver y analizar individualmente nuestros movimientos en la red, hemos compartido nuestras preocupaciones y reflexiones sobre el tema, después tras dialogar entre nosotras hemos creado una reflexión de grupo, donde en ella expresamos nuestras preocupaciones y reflexiones. Espero que os ayude a reflexionar

Privacidad y control.

Después de realizar las actividades individualmente y reflexionar sobre el tema, nos hemos puesto de acuerdo en que no somos plenamente conscientes de lo que las grandes empresas pueden hacer con nuestros datos. A pesar de ello, sí que somos conscientes de que se utilizan nuestros datos, pero en muchas ocasiones realmente no nos importa, tenemos una falsa sensación de seguridad al creer que al eliminar las búsquedas o el historial no nos puede pasar nada.

Pero en realidad, nuestra privacidad se queda en un tercer plano, ya que conscientemente o inconscientemente siempre estamos conectados, y cada movimiento se queda guardado en la red. Con ello, nos hemos dado cuenta de que no nos dan la información exacta de la movilidad de nuestros datos, por lo que no hay una divulgación pedagógica sobre ella, y por lo tanto, no sabemos cómo funciona. Es un ciclo en el que nos metemos siendo medianamente conscientes pero no consecuentes, donde después, una vez que tenemos la opción de ver la realidad es cuando viene el arrepentimiento o la preocupación y hasta en algunos casos la desconfianza.

Teniendo en cuenta la situación en la que vivimos y ante la falta de información que tenemos sobre la utilización de los datos creemos que es necesario tener información, conciencia y formación sobre el tema. 

Por último, creemos que esta actividad ha sido de gran utilidad ya que los ejercicios nos han ayudado a plantearnos a ser más precavidos a la hora de dar o subir información personal y a reflexionar acerca de la realidad en la que vivimos; el control constate, la manipulación de información de los usuarios con y sin el consentimiento de estos, falta de información sobre la utilización de la información  y etc.

Moduloa. Bideoa eta itxiera

Aniztasunaren gai anitza eta zabala da, alderdi positibo zein negatiboak ditu, bai eta ikuspuntu desberdinak. Lauhileko honetan honen inguru...